بحث Ùˆ جدل برای دستمزد دیوید بکام !

بحث و جدل برای دستمزد دیوید بکام !




 

 


بحث و جدل برای دستمزد دیوید بکام !


تاریخ : جمعه ،
2 دی 1390

در صورتي که بکام به پاري سن ژرمن منتقل شود ماهي 800 هزار يورو دريافت خواهد کرد.


این طور به نظر می رسد که فوتبال فرانسه هنوز به پذیرش ستاره های بین المللی عادت نکرده است و شایعه انتقال بکام به پاری سن ژرمن هم گرد و خاک زیادی در فوتبال این کشور به راه انداخته. این روزها صحبت از این است که در صورت انتقال بکام 36 ساله به این تیم فرانسوی دستمزد ماهانه او 800 هزار یورو خواهد بود و همین موضوع جنجالهای فراوانی را با خود به همراه داشته است.

دستمزد او که از پول هنگفت مالکان قطری این باشگاه پرداخت می شود، واکنش مشابهی با واکنش فرانسوی ها نسبت به پرداخت 43 میلیون یورو برای خرید خاویر پاستوره توسط پاری سن ژرمن را به همراه داشته است.
پاتریک اولیور، وزیر روابط فرانسه با پارلمان، دراین باره گفت:« من تعحب می کنم که کسی بتواند تا این حد پول دربیاورد. »

برونو لو روکس، سخنگوی کاندیدای سوسیالیست فرانسه دراین باره گفت:« در دوران بحران، فرانسوی ها این مبلغ بالای دستمزد را درک نمی کنند.»

انتظار این خبر حکایت از آن دارد که پیوستن این ستاره انگلیسی به پاری سن ژرمن، دوباره بازار بحث و گمانه زنی در مورد لزوم اعمال سقف قرار داد و اعمال محدودیتهایی برای دستمزد بازیکنان را داغ کرده است.
این جنجال باعث شده تا سیاستمداران جناح چپ با مدیران ورزشی فرانسه باهم به بحث بپردازند. چرا که مدیران ورزشی معتقدند که نباید قانونی برای محدود کردن توانایی باشگاه های فرانسوی برای رویارویی با سایر کشورهای اروپایی گذاشته شود.
در صورتی که این انتقال نهایی شود، بکام پردرآمدترین بازیکن فوتبال فرانسه خواهد شد و حتی دستمزد ماهی 500 هزار یورویی یوان گورکوف بازیکن لیون را هم پشت سرخواهد گذاشت.
البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود، چرا که بکام حق پخش تصاویرش را هم دریافت می کند و همین می تواند درآمد او در طول 18 ماه حضورش در پاری سن ژرمن را به 17 میلیون یورو برساند.

سیاستمداران البته نظر دیگری هم دارند. مانوئل وال، یکی از نمایندگان مجلس فرانسه در این باره گفته:« من فوتبالیست هایی که بازی می کنند و بامهارت هستند را دوست دارم. آنهایی که الان بازی نمی کنند و بعید می دانم که مهارتی هم داشته باشند، مثل یک مارک هستند. این خرید به نظر من یک خرید جنجالی است.»افرادی مثل اقای وال معتقد هستند که درخشش بکام بیشتر در خارج از زمین چمن است.
این انتقال شکاف عمیقی میان سیاستمداران و دنیای فوتبال فرانسه ایجاد کرده است

دیدیه دشام، مربی المپیک مارسی با دفاع از ارزشهای بکام گفت:« به نظر من این طور می رسد که بکام با وجود سن و سالش می تواند در فرانسه موفق باشد.»
لوئیس فرناندس، مربی سابق اتلتیک بیلبائو، دراین باره گفت:« با توجه به سطحی که لیگ فرانسه دارد، بکام حتی اگر با یک پایش هم بازی کند، کیفیتش را ثابت خواهد کرد. حرفه ای گری بکام در هر تیمی که در آن خدمت کرده اثبات شده و او هیچ مشکلی برای مالکان قطری ایجاد نخواهد کرد.»


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل